Crug

 

ANPCDEFP

Designul platformei online

Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP) gestionează la nivelul României mai multe programe europene cu mare impact mai ales în rândul tinerilor. Cel mai cunoscut este Erasmus+, însă în portofoliul Agenției există și alte vedete ca de exemplu Europass sau Eurodesk. Ca și strategie online, nu era suficientă crearea unui simplu site. Fiecare dintre aceste programe avea nevoie de propria pagină web, iar legătura lor cu ANPCDEFP trebuia să fie evidentă.

 

Soluția pentru care s-a optat a fost crearea unei sistem flexibil, a unui limbaj grafic suficient de generos, care să permită construirea tuturor site-urilor pentru variile programe din grija Agenției. Viitoarele site-uri urmau să se diferențieze în funcție de criterii ca: programul pe care îl promovează, numărul de meniuri, numărul de butoane din meniu sau intensitatea spectacolului vizual intenționat. Chiar dacă diferențele între viitoarele site-uri urmau să fie evidente, la fel de evident trebuia să fie faptul că există un filon grafic comun.

 
 

Din punct de vedere vizual, pagina cu care se deschide oricare dintre site-urile platformei trebuie să reprezinte un mozaic de diferite lățimi de module formate din text și imagine, precum și module tip listă. Împreună, suma acestor articole trebuie să-i dea vizitatorului o idee cât mai exactă în legătură cu activitatea instituției și să-i ofere acces la cele mai importante dintre evenimentele și știrile existente în acel moment

 
 

Sistemul de culori al platformei are la bază cromatica brandului ANPCDEFP. Pentru fiecare dintre cele cinci culori a fost găsită și câte o nuanță mai deschisă, care este folosită, de regulă, în situațiile în care se trece cu mouse-ul peste un anume element (buton sau link). În plus, pentru fiecare dintre site-urile partenere ANPCDEFP – adică europass.ro, see-burse.ro, erasmusplus.ro și eurodesk.ro – a fost luat în considerare sistemul de culori propus de identitatea respectivului brand.

 
 

Fiecare dintre viitoarele site-uri ale platformei urmează să găzduiască un corpus consistent de informație. În mod evident, ordinea este una dintre cheile receptării în cele mai bune condiții de către vizitator a datelor propuse de Agenție. Intrările de același fel vor fi enumerate în ceea ce în discuțiile cu clientul și în manualul de administrare a platformei am numit pagini tip listă. A fost creată câte o astfel de pagină pentru fiecare dintre următoarele genuri de intrări: știri, termene limită, evenimente, videouri, documente și link-uri.

 
 

Ne-am dorit ca platforma Agenției să fie un exemplu în ceea ce privește relația cu instituțiile de presă. De aceea a fost pregătită o secțiune care le este destinată chiar jurnaliștilor. Aici ei vor putea consulta toate comunicatele de presă emise, vor putea descărca poze în formate generoase, potrivite pentru print, și vor putea obține logouri în formate vectoriale.

 
 

Pentru abordarea secțiunii „Contul meu” a platformei am avut în vedere diferența dintre un simplu utilizator și un administrator. Acesta din urmă se găsește în postura de utilizator privilegiat și are în paginile destinate contului său un rând suplimentar de butoane în partea de sus a paginii. Cu ajutorul acestora, administratorii vor putea gestiona toate categoriile de pe un anumit site din platforma ANPCDEFP.

 
 
 
 

În final, clientul a primit un pachet de amplu de fișiere grafice, însoțite de un manual de 129 de pagini în care a fost explicat în detaliu modul în care trebuie abordată construcția oricărui nou site din portofoliul Agenției.

 
 

pentru același client

proiecte similare