VOLUM
Branding Harta Voluntariatului.ro
HartaVoluntariatului.ro a fost de la bun început un proiect foarte ambițios. Clientul nostru, VOLUM – Federația Organizațiilor care Sprijină Dezvoltarea Voluntariatului în România, intra în această aventură cu hotărârea de a construi un brand care să devină în scurt timp referința unică în ceea ce privește cererea și oferta de voluntariat în România. De aceea am optat împreună pentru un nume care să vorbească în același timp atât despre domeniul de manifestare al brandului, cât și despre tentația unei abordări exhaustive a acestuia.
Publicul trebuia să înțeleagă ușor că brandul urmează să se manifeste în proporție covârșitoare online. Am decis să facem din acest aspect un punct central al întregii comunicări. Drept urmare, numele brandului coincide cu domeniul web pe care poate fi accesată platforma. În grafia pe care am adoptat-o, cele două cuvinte care îl alcătuiesc sunt legate – însă pentru a putea fi citite ușor, ambele sunt scrise cu majusculă – iar TLD-ul, adică terminația „.ro”, este parte a numelui.
Lungimea numelui a fost motivul care a dictat rezolvarea logoului cu ajutorul unui simbol. În miezul poveștii pe care ne-a livrat-o clientul se găsea ideea de călătorie. Platforma, în viziunea fetelor de la VOLUM, trebuia să devină resursa care urma să faciliteze călătoria celor interesați de acest domeniu în universul proiectelor de voluntariat. De aici a mai fost de făcut un singur pas până la metafora balonului.
HartaVoluntariatului.ro este un brand plin de energie, iar paleta cromatică pe care am propus-o vorbește tocmai despre acest lucru. Atributele avute în vedere în momentul în care a fost pus la punct acest aspect al identității vizuale au fost contrastul, căldura și prospețimea.
Diversitatea acestei lumi a fost sugerată printr-un pachet de optsprezece simboluri, cîte unul pentru fiecare domeniu de voluntariat. Stilul pictogramelor abundă în detalii. Datorită acestei abordări, ele au un impact mult mai mare atunci când sunt folosite la dimensiuni mari, pe variile materiale de comunicare.